Algemene Voorwaarden Highline
Besloten vennootschap Highline Fitness (hierna: Highline) is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
onder nummer 27220421 en is gevestigd aan Einsteinstraat 6, 2691 GV te ’s Gravenzande.
Artikel 1 - Begrippen
1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis
gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
2. Aanbod: iedere aanbieding of offerte aan Lid tot het verrichten van Diensten door Highline.
3. Abonnement: het 4-wekelijkse abonnement waarmee Lid gebruik kan maken van de fitnessruimte,
groepslessenzalen, Bodytec en/of My Circle van Highline.
4. Deelnemer: de natuurlijke persoon die feitelijk deelneemt aan de Diensten.
5. Diensten: de Diensten van Highline zijn personal training, fitness, small group trainingen,
groepslessen, Yoga, My Circle, Bodytec,voedingsadvies, sportlessen alsmede sportactiviteiten in de
breedste zin van het woord.
6. Dienstverlener: Highline biedt Diensten aan Lid hierna: Highline
7. Lid: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf die Highline heeft
aangesteld, of waaraan Highline een voorstel op grond van een Overeenkomst heeft gedaan.
8. Overeenkomst: elke Overeenkomst of Abonnement en andere verplichtingen tussen Lid en Highline,
alsmede voorstellen van Highline voor Diensten die door Highline aan Lid worden verstrekt en die door
Lid worden aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door Highline waarmee deze algemene
voorwaarden een onverbrekelijk geheel vormen.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van Highline, elke Overeenkomst
tussen Highline en Lid en op elke dienst die door Highline wordt aangeboden.
2. Voordat een Overeenkomst wordt gesloten, krijgt Lid de beschikking over deze algemene
voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Highline aan Lid aangeven op welke wijze Lid
de algemene voorwaarden kan inzien.
3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de
algemene voorwaarden afgeweken worden voor zover dit expliciet en schriftelijk met Highline is
overeengekomen.
4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en
vervolgopdrachten van Lid.
5. De minimale leeftijd van Lid dient 18 jaar te zijn, tenzij de minderjarige van 12 jaar of ouder uitdrukkelijk
en schriftelijk toestemming heeft verkregen van zijn/haar ouder(s) en/of wettelijke verzorger.
6. Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn
of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand, en zal de
nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de
originele bepaling.
7. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene
voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.
8. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.
9. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden
opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.
10. In het geval Highline niet steeds naleving van deze algemene voorwaarden heeft verlangd, blijft zij
haar recht behouden om geheel of ten dele nakoming van deze algemene voorwaarden te vorderen.
11. Door ondertekening van de Overeenkomst gaat Lid ook akkoord met de inhoud van het
faciliteitenreglement waarnaar in de Overeenkomst wordt verwezen, alsmede het (eventueel) geldende
(huishoudelijk) reglement van de Club dat van tijd tot tijd naar eigen goeddunken gewijzigd kan worden
door Highline.
12. Het Lid wordt toegelaten tot Highline en haar faciliteiten indien hij voldoet aan de
lidmaatschapsbetalingen zoals opgenomen in de Overeenkomst.
Artikel 3 - Het Aanbod
1. Alle door Highline gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is
aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk
in het Aanbod vermeld.
2. Highline is slechts aan een aanbod gebonden indien deze door Lid schriftelijk binnen 30 dagen wordt
bevestigd. Niettemin heeft Highline het recht een Overeenkomst met een (potentiële) Lid om een voor
Highline gegronde reden te weigeren.
3. Het aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden Diensten. De beschrijving is voldoende
gespecificeerd, zodat Lid in staat is om een goede beoordeling van het aanbod te maken. Eventuele
gegevens in het Aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige
schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst.
4. Het Aanbod bevat ten minste:
a. de vermelding van de mogelijkheid om de fitnessruimte(s) en faciliteiten te bezichtigen;
b. de bedenktijd, zoals bedoeld in artikel 4 lid 5 van deze algemene voorwaarden;
c. de faciliteiten en begeleiding waarvan gebruik gemaakt kan worden;
d. de dagen en tijden waarop er gebruik gemaakt kan worden van de faciliteiten;
e. de kosten voor het lidmaatschap en de gevolgen voor de kosten bij een eerdere opzegging.
5. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
Artikel 4 - Totstandkoming van de Overeenkomst en inschrijving
1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Lid een Aanbod c.q. Overeenkomst van Highline
heeft aanvaard door een ondertekend exemplaar (ingescand, origineel of digitaal) aan Highline te
retourneren, dan wel een expliciet en ondubbelzinnig akkoord geeft op het Aanbod per e-mail.
2. Highline is niet gehouden aan een Aanbod indien Lid redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft
moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving
bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Lid geen rechten ontlenen.
3. Indien Lid een reeds bevestigde Overeenkomst annuleert, worden de reeds daadwerkelijk gemaakte
kosten (inclusief de bestede tijd) in rekening gebracht bij Lid.
4. Elke Overeenkomst die met Highline wordt aangegaan berust bij het bedrijf en niet bij een individuele
persoon die met Highline is verbonden.
5. Lid heeft gedurende de wettelijke termijn van 14 dagen recht op herroeping, tenzij Highline met
toestemming van Lid reeds een aanvang heeft gemaakt met de Dienstverlening of wanneer Lid gebruik
heeft gemaakt van de faciliteiten van Highline. Lid ziet door middel van deze toestemming af van haar
herroepingsrecht.
6. Indien de Overeenkomst door meerdere Leden wordt aangegaan, is elk Lid afzonderlijk hoofdelijk
aansprakelijk voor de nakoming van alle uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen.
7. De Overeenkomst is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.
8. Er zal bij inschrijving een digitale foto van het Lid worden gemaakt ter identificatie en veiligheid..
9. Het Lid kan maximaal van één (eventuele) kortingsregeling tegelijk gebruik maken.
10. Inschrijfkosten worden bij inschrijving tezamen met de aankoopkosten van de toegangspas bij
aanvang van het lidmaatschap voldaan.
11. Leeftijdsgebonden lidmaatschappen zullen bij het bereiken van de maximale leeftijd automatisch
overgaan naar het reguliere – niet leeftijdsgebonden – lidmaatschap met de daaraan verbonden
lidmaatschapsprijzen.
Artikel 5 - Duur van de Overeenkomst
1. Door het aangaan van de Overeenkomst gaat Lid akkoord met de minimale lidmaatschapsperiode
vanaf de vastgestelde ingangsdatum tot de vastgestelde einddatum. Na de vastgestelde einddatum zal
het lidmaatschap en de betalingsverplichting stilzwijgend telkens met een volledige maand worden
verlengd, tenzij Lid zijn lidmaatschap beëindigt door het geven van een schriftelijke verklaring welke een
volledige maand voor afloop van de einddatum door Highline is ontvangen.
2. Zowel Lid als Highline kan de Overeenkomst ontbinden op grond van een toerekenbare tekortkoming
in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in gebreke is gesteld en haar een
redelijke termijn is gegeven tot nakoming van haar verplichtingen en zij alsnog verzuimt haar
verplichtingen alsdan correct na te komen. Hieronder worden tevens verstaan de betalings- en
medewerkingsverplichtingen van Lid alsmede schending van de Overeenkomst of deze algemene
voorwaarden of in het geval Lid zich onrechtmatig heeft gedragen jegens Highline, een ander lid of een
medewerker.
3. De ontbinding van de Overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van Lid onverlet voor zover
Highline ten tijde van de ontbinding reeds werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft geleverd. Lid
dient de overeengekomen vergoeding te voldoen.
4. Zowel Lid als Highline kan de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel of gedeeltelijk
schriftelijk met onmiddellijke ingang opzeggen in geval Highline in surseance van betaling verkeert,
faillissement is aangevraagd of desbetreffende onderneming van Highline eindigt door liquidatie. Indien
een situatie zoals hierboven vermeld zich voordoet, is Highline nimmer gehouden tot restitutie van reeds
ontvangen gelden en/of schadevergoeding.
5. Lid kan de Overeenkomst beëindigen als hij gedurende de looptijd van de Overeenkomst verhuist
buiten een straal van 25 kilometer van de locatie van Highline en zich binnen een straal van 25 kilometer
van het nieuwe adres geen alternatieve sportclub bevindt. Beëindiging van de Overeenkomst geschiedt in
dat geval door minimaal één maand van tevoren een schriftelijk bewijs van inschrijving bij de gemeente
waarnaar is verhuisd aan Highline te overhandigen. De Overeenkomst zal in dit geval eindigen op de
laatste dag van de eerstvolgende maand.
6. Indien Highline haar onderneming beëindigt, dan is tussentijdse opzegging door Highline mogelijk met
inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Het resterende lidmaatschapsgeld wordt in dat
geval terugbetaald.
Artikel 6 - Uitvoering van de Dienstverlening
1. Highline zal zich inspannen om de overeengekomen Dienst met de grootst mogelijke zorgvuldigheid uit
te voeren zoals van een goed dienstverlener verlangd mag worden. Highline staat in voor een
professionele en onafhankelijke dienstverlening. Alle Diensten worden uitgevoerd op basis van een
inspanningsverbintenis, tenzij expliciet en schriftelijk een resultaat is overeengekomen welke uitvoerig is
beschreven.
2. De Overeenkomst op basis waarvan Highline de Diensten uitvoert, is leidend voor de omvang en de
reikwijdte van de dienstverlening. De Overeenkomst zal alleen worden uitgevoerd ten behoeve van Lid.
Derden kunnen geen rechten ontlenen aan de inhoud van de uitgevoerde Diensten in verband met de
Overeenkomst.
3. De door Lid verstrekte informatie en gegevens zijn de basis waarop de door Highline aangeboden
Diensten en de prijzen zijn gebaseerd. Highline heeft het recht haar dienstverlening en haar prijzen aan
te passen indien de verstrekte informatie onjuist en/of onvolledig blijkt te zijn.
4. Bij de uitvoering van de Diensten is Highline niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van Lid op
te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de overeengekomen Diensten wordt gewijzigd.
Indien de aanwijzingen nadere werkzaamheden opleveren voor Highline, is Lid gehouden om
dienovereenkomstig de aanvullende bijkomende kosten te vergoeden op basis van een nieuwe offerte.
5. Highline is gerechtigd om voor de uitvoering van de Diensten naar eigen inzicht derden in te
schakelen.
6. Indien de aard en de duur van de opdracht dit vereisen, houdt Highline Lid tussentijds via de
overeengekomen wijze op de hoogte van de voortgang.
7. De uitvoering van de Diensten is gebaseerd op de door Lid verstrekte informatie. Indien de informatie
gewijzigd dient te worden, kan dit gevolgen hebben voor een eventuele vastgestelde planning. Nimmer is
Highline aansprakelijk voor het bijstellen van de planning. Indien de aanvang, voortgang of oplevering
van de Diensten wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Lid niet of niet tijdig, of niet in het gewenste
formaat alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, een eventueel
voorschot niet tijdig is ontvangen door Highline of er door andere omstandigheden, welke voor rekening
en risico van Lid komen, sprake is van vertraging heeft Highline recht op een redelijke verlenging van de
(op)leveringstermijn. Alle schade en bijkomende kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak zoals
hierboven genoemd komen voor rekening en risico van Lid.
8. Lid heeft recht om zeven dagen per week, gebruik te kunnen maken van alle beschikbare
sportfaciliteiten binnen het gekozen lidmaatschap. Highline behoudt zich het recht voor om openingstijden
te wijzigen. Highline zal de voorgenomen wijzigingen minimaal vier weken van tevoren aankondigen.
9. Eenieder dient zich te houden aan de opgegeven huisregels van Highline. Overtreding hiervan kan tot
gevolg hebben dat de Overeenkomst wordt ontbonden en Lid de toegang tot de locatie van Highline
wordt ontzegd.
10. In geval van onderhoud aan de locatie van Highline is Highline niet aansprakelijk voor het niet
beschikbaar zijn van de locatie. Nimmer is Lid gerechtigd tot enige restitutie van reeds betaalde gelden of
enige schadevergoeding.
11. Highline staat ervoor in dat de faciliteiten en geleverde diensten beantwoorden aan de
Overeenkomst. In het kader daarvan onderwerpt Highline de apparatuur en overige voorzieningen aan
het vereiste onderhoud, staat Highline ervoor in dat de instructeurs en/of begeleiders over de kennis
beschikken die redelijkerwijs mag worden verwacht en zorgt Highline ervoor dat er voldoende EHBOmiddelen aanwezig zijn.
Artikel 7 - Verplichtingen Lid
1. Lid is verplicht alle door Highline verzochte informatie alsmede relevante bijlagen en aanverwante
informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de Diensten en in de gewenste vorm te verstrekken
ten behoeve van een juiste en doelmatige uitvoering van de Overeenkomst. Bij gebreke hiervan kan het
voorkomen dat Highline niet in staat is een volledige uitvoering en/of oplevering van de betreffende
stukken te realiseren. De gevolgen van een dergelijke situatie komen te allen tijde voor rekening en risico
van Lid.
2. Highline is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie te
controleren of om Lid te updaten met betrekking tot de informatie als deze in de loop van de tijd is
veranderd, noch is Highline verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie die door
Highline voor derden is samengesteld en/of aan derden wordt verstrekt in het kader van de
Overeenkomst.
3. Highline kan, indien dit nodig is voor de uitvoering van de Overeenkomst, verzoeken om aanvullende
informatie. Bij gebreke hiervan is Highline gerechtigd om zijn werkzaamheden op te schorten totdat de
informatie is ontvangen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige schadevergoeding uit welke
hoofde dan ook jegens Lid. Ingeval van gewijzigde omstandigheden dient Lid dit direct, dan wel uiterlijk 3
werkdagen nadat de wijziging bekend is geworden, kenbaar te maken aan Highline.
4. Lid heeft een meldplicht aangaande (potentiële) gezondheidsrisico’s met betrekking tot het sporten. Lid
is verplicht voor aanvang van een training of voordat hij de apparaten van Highline gebruikt, aan Highline
aan te geven indien hij last heeft van blessures en/of medicijnen gebruikt waardoor hij niet op normale
wijze deel kan nemen. Lid is zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor het niet, niet tijdig en/of niet
volledig doorgeven van deze informatie.
5. Bij gezondheidsrisico’s die ook voor de medesporter of personeel van Highline een risico vormen, dient
Lid een arts te raadplegen en Highline niet fysiek te betreden. Resultaat van consult thuis afwachten en
na goedkeuring van arts de training hervatten.
5. Alle (lichamelijke) schade ten gevolge van het gebruiken van de apparaten en/of faciliteiten alsmede
deelname aan groepstraining is geheel op eigen risico en verantwoordelijkheid van Lid.
6. Lid dient zich aan de huisregels te houden. Bij gebreke hiervan is Highline gerechtigd om Lid de
toegang tot Highline voor onbepaalde tijd te ontzeggen. De huisregels worden bij inschrijving kenbaar
gemaakt aan Lid en zijn te allen tijde in te zien op de fysieke locatie en op de website.
7. Lid is verplicht passende sportkleding en sportschoenen (die enkel binnen gedragen worden) te dragen
en de door Highline opgestelde hygiëne-eisen in acht te nemen wanneer hij gebruikmaakt van de
faciliteiten van Highline. Bij gebreke hiervan heeft Highline het recht Lid hierop aan te spreken en hem het
gebruik van de faciliteiten te ontzeggen, totdat Lid deze verplichtingen alsnog nakomt. Het dragen van
een pet of capuchon is niet toegestaan in verband met veiligheid en herkenbaarheid.
8. Het gebruik van de faciliteiten van Highline is geheel op eigen risico en verantwoordelijkheid. Highline
streeft ernaar om ieder (nieuw) Lid een goede begeleiding en training te geven ter waarborging van een
veilig en juist gebruik van de fitnessapparatuur op de locatie van Highline. Lid zorgt er zelf voor dat hij
voor een rondleiding of begeleiding een afspraak maakt met een medewerker van Highline. Als Leden
niet vertrouwd zijn met (een onderdeel van) de fitnessapparatuur of bepaalde oefeningen, dienen zij een
medewerker van Highline om advies vragen.
9. Lid dient op de hoogte te zijn van alle regels die van toepassing zijn op zijn lidmaatschap en deelname
aan de faciliteiten van Highline. Indien een medewerker een instructie geeft aan Lid is Lid gehouden om
deze (redelijke) instructies op te volgen.
10. Lid is op de hoogte dat de locatie van Highline niet altijd bemand is. Ondanks dat er niet altijd een
medewerker aanwezig is, is Lid nog altijd zelf verantwoordelijk voor het gebruik van fitnessapparatuur en
eventueel lichamelijk letsel dat het gebruik van de apparatuur met zich meebrengt. Op zulke momenten
dient Lid geen fitnessapparatuur te gebruiken waarmee hij niet vertrouwd is.
11. Leden met klachten (fysiek/mentaal) en/of een medisch verleden mogen uitsluitend sporten tijdens
bemande uren, tenzij zij zich tijdens onbemande uren laten vergezellen door een ander Lid. Voor deze
leden is alleen sporten tijdens onbemande uren dus niet toegestaan.
12. Tijdens bemande uren mogen Leden een gast meebrengen naar de locatie van Highline. Lid dient dit
vooraf te melden bij een medewerker van Highline. Highline kan gasten – indien gewenst – een
rondleiding geven en informatie verschaffen bij het bezoek tijdens de bemande uren.
13. Leden mogen geen gasten meebrengen tijdens onbemande uren zonder voorafgaande toestemming
van Highline. Als dit beleid wordt geschonden kan aan het betreffende Lid een gastenvergoeding in
rekening worden gebracht en/of de Overeenkomst met het Lid worden opgeschort of beëindigd. In dat
geval is het Lid het lidmaatschapsgeld over de resterende lidmaatschapsperiode en een direct opeisbare
boete van € 150,00 verschuldigd, onverminderd het recht van Highline om een aanvullende boete te
vorderen in het geval Highline meer schade heeft geleden.
14. Aanstootgevend, beledigend, bedreigend of gewelddadig gedrag, misbruik van apparatuur, het
gebruik van alcohol of illegale middelen en roken op de locatie van Highline is niet toegestaan en kan
leiden tot schorsing of beëindiging van de Overeenkomst.
15. Het maken van foto’s door Lid (met inbegrip van het nemen van beelden door middel van een
mobiele telefoon of ander apparaat) is verboden in elke ruimte van Highline.
Artikel 8 - Voedingsadvies
1. Highline kan indien daartoe opdracht is gegeven een advies, plan van aanpak, en/of verslaglegging ten
behoeve van de dienstverlening opstellen. De inhoud hiervan is niet bindend en slechts adviserend van
aard, doch zal Highline de op hem rustende zorgplichten in acht nemen. Lid beslist zelf en op eigen
verantwoordelijkheid of zij de adviezen opvolgt.
2. De door Highline verstrekte adviezen, in welke vorm dan ook, zijn nimmer aan te merken als medisch
of dieetadvies. Indien Lid dit advies opvat als medisch of dieetadvies dient Lid dit eerst met een daartoe
opgeleide specialist te overleggen.
3. Lid is op eerste verzoek van Highline verplicht om door hem verstrekte voorstellen te beoordelen.
Indien Highline wordt vertraagd in zijn werkzaamheden, doordat Lid niet of niet tijdig een beoordeling
geeft op een door Highline gedaan voorstel, is Lid te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de hierdoor
ontstane gevolgen, zoals vertraging.
4. De aard van de dienstverlening brengt met zich mee dat het resultaat te allen tijde afhankelijk is van
externe factoren die de rapportages en adviezen van Highline kunnen beïnvloeden, zoals de kwaliteit,
juistheid en tijdige aanlevering van benodigde informatie en gegevens van Lid. Lid staat in voor de
kwaliteit en voor de tijdige en juiste aanlevering van de benodigde gegevens en informatie.
5. Lid zal Highline schriftelijk voorafgaand aan de aanvang van de werkzaamheden alle omstandigheden
melden die van belang zijn of kunnen zijn met inbegrip van enige punten en prioriteiten waarvoor Lid
aandacht wenst.
Artikel 9 – Groepslessen, Small group training, Personal training & Bodytec
1. Highline kan een small group training/personal training/groepslessen/bodytec verzorgen voor Lid en
andere deelnemers. Highline is gerechtigd het aantal deelnemers te maximeren.
2. De small small group training/personal training/groepslessen/bodytec vindt plaats op locatie van
Highline. De Deelnemer is verplicht tenminste 10 minuten voor aanvang van de training aanwezig te zijn
op de betreffende locatie.
3. Indien Deelnemer niet tijdig voor de small small group training/personal training/groepslessen/bodytec
aanwezig is, heeft Highline het recht de betreffende Deelnemer te weigeren voor de small group
training/personal training/groepslessen/bodytec. Tenzij anders uitdrukkelijk overeengekomen, heeft
Deelnemer geen recht op restitutie van reeds betaalde gelden of het inhalen van een training.
4. De small group training/personal training/groepslessen/bodytec wordt voor zover mogelijk afgestemd
op de wensen en de behoeften van de betreffende Deelnemer(s).
5. Lid c.q. Deelnemer zal Highline schriftelijk voorafgaand aan de aanvang van de small group
training/personal training/groepslessen/bodytec alle omstandigheden melden die van belang zijn of
kunnen zijn met inbegrip van enige punten en prioriteiten waarvoor Lid aandacht wenst. Hieronder wordt
tevens verstaan eventuele medische klachten en/of blessures die een voor de Deelnemer gebruikelijke
deelname (mogelijk) kunnen beperken of belemmeren.
6. Highline is gerechtigd de small group training/personal training/groepslessen/bodytec te annuleren of
te verplaatsen naar een andere datum indien er te weinig aanmeldingen zijn. Het staat uitsluitend ter
oordeel van Highline om de small group training/personal training/groepslessen/bodytec te verplaatsen.
Lid c.q. Deelnemer wordt hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht. Indien er te veel
aanmeldingen zijn, is Highline gerechtigd de Deelnemers die zich het laatst hebben aangemeld voor de
small group training/personal training/groepslessen/bodytec te weigeren.
Artikel 10 - Gebruik fitnessapparaten inclusief My Circle
1. Lid is verplicht om een handdoek mee te nemen en te gebruiken in de fitnessruimte en de leszalen. Bij
gebruik van een fitnessapparaat, dient de handdoek over de zitting gelegd te worden, tenzij anders
aangegeven bij het betreffende fitnessapparaat.
2. Nadat het fitnessapparaat gebruikt is, dient Lid het fitnessapparaat schoon achter te laten. Lid kan
hierbij gebruik maken van de aanwezige schoonmaakmiddelen en doekjes.
3. Het is niet toegestaan om meerdere fitnessapparaten tegelijkertijd bezet te houden.
4. In geval van onderhoud aan het pand van Highline of aan de beschikbaar gestelde apparaten is
Highline niet aansprakelijk voor het niet beschikbaar zijn van deze faciliteiten. Nimmer is Lid gerechtigd
tot enige restitutie van reeds betaalde gelden of enige schadevergoeding. Lid kan gebruik maken van de
andere beschikbare faciliteiten en/of vervangende fitnessapparatuur.
Artikel 11 - Aanvullende werkzaamheden en wijzigingen
1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat de Overeenkomst aangepast dient te
worden, of op verzoek van Lid nadere werkzaamheden nodig zijn om tot het gewenste resultaat van Lid
te komen, is Lid verplicht om deze aanvullende werkzaamheden te vergoeden volgens het
overeengekomen tarief. Pagina 8 van 14 - Highline
is niet verplicht om aan dit verzoek te voldoen, en kan van Lid verlangen dat daarvoor een aparte
Overeenkomst wordt gesloten en/of doorverwezen wordt naar een bevoegde derde.
2. Indien de aanvullende werkzaamheden het gevolg zijn van nalatigheid van Highline, Highline een
verkeerde inschatting heeft gemaakt of de betreffende werkzaamheden in redelijkheid had kunnen
voorzien, worden deze kosten niet doorberekend aan Lid.
Artikel 12 - Prijzen en betaling
1. Alle prijzen zijn inclusief omzetbelasting (btw).
2. Highline voert haar dienstverlening uit conform het overeengekomen tarief.
3. De kosten van een Abonnement worden op basis van automatische incasso (twee)wekelijks
geïncasseerd.
5. Lid is verplicht de kosten van derden, die na goedkeuring van Lid door Highline ingezet worden,
volledig te vergoeden tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
6. Partijen kunnen overeenkomen dat Lid een voorschot dient te betalen. Indien een voorschot is
overeengekomen, dient Lid het voorschot te betalen alvorens een aanvang wordt gemaakt met de
uitvoering van de dienstverlening.
7. Lid kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen
uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
8. Highline is, zonder voorafgaande toestemming van Lid, gerechtigd om de geldende prijzen en tarieven
jaarlijks te verhogen conform de geldende inflatie tarieven. Overige prijswijzigingen gedurende de
Overeenkomst zijn slechts mogelijk indien en voor zover deze uitdrukkelijk zijn vastgelegd in de
Overeenkomst.
9. Indien een periodieke betalingsverplichting met Lid is overeengekomen, is Highline gerechtigd om de
geldende prijzen en tarieven schriftelijk aan te passen met inachtneming van een termijn van 3 maanden.
Indien Lid niet akkoord gaat met de prijsverhoging, heeft Lid het recht om de Overeenkomst te ontbinden.
10. Lid dient deze kosten ineens, zonder verrekening of opschorting, binnen de opgegeven betaaltermijn
van ten hoogste 14 dagen zoals vermeld op de factuur te voldoen op het aan haar kenbaar gemaakte
rekeningnummer en gegevens van Highline.
11. In geval van persoonlijk faillissement, of verzoek tot betaling jegens Lid wordt de betaling en alle
andere verplichtingen van Lid uit hoofde van de Overeenkomst onmiddellijk opeisbaar.
Artikel 13 - Incassobeleid
1. Wanneer Lid niet aan haar betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de daarvoor gestelde
betalingstermijn van 14 dagen heeft voldaan aan haar verplichting, zal Lid eerst een schriftelijke
aanmaning ontvangen met een termijn van 14 dagen na de datum van de aanmaning om alsnog aan de
betalingsverplichting te voldoen met daarbij een opgave van de buitengerechtelijke kosten indien
Consument binnen die termijn niet aan haar verplichtingen voldoet, alvorens zij in verzuim raakt.
2. Vanaf de datum dat Lid in verzuim is, zal Highline zonder nadere ingebrekestelling recht hebben op de
wettelijke handelsrente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening, en vergoeding van de
buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel uit het besluit
vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.
3. Indien Highline meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijs noodzakelijk zijn, komen
deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de integrale gemaakte gerechtelijke en executiekosten
zijn voor rekening van Lid.
Artikel 14 - Privacy, gegevensverwerking en beveiliging
1. Highline gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Lid en zal deze slechts conform de
geldende normen gebruiken. Indien daartoe gevraagd zal Highline de betrokkene hierover informeren.
2. Lid is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die met gebruikmaking van een dienst
van Highline verwerkt worden. Lid staat er tevens voor in dat de inhoud van de gegevens niet
onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op enige rechten van derden. In dit kader vrijwaart Lid Highline
tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met deze gegevens of de uitvoering van de
Overeenkomst.
3. Indien Highline op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze
beveiliging voldoen aan de overeengekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat, gelet op de
stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet
onredelijk is.
4. Lid is ermee bekend en gaat ermee akkoord dat Highline te allen tijde toezicht houdt op de sportlocatie
middels camera’s die 24/7 beelden maken. Deze beelden worden gemaakt ten behoeve van de veiligheid
van het Lid en Highline zelf, alsmede ter voorkoming van diefstal. Lid wordt dan ook gefilmd in alle
openbare ruimtes van Highline. Indien Lid niet gefilmd wenst te worden kan hij geen gebruik maken van
de faciliteiten in de locatie van Highline. Nimmer is Highline enige schadevergoeding verschuldigd
wegens het filmen van Lid. Lid is er tevens mee bekend dat indien hij de huisregels van Highline en/of de
wet- en regelgeving overtreedt, de beelden aan de politie overlegd kunnen worden. De camerabeelden
worden niet langer bewaard dan strikt noodzakelijk, doch maximaal 28 dagen. Ingeval van het vastleggen
van een incident, is Highline gerechtigd de beelden langer te bewaren tot het betreffende incident is
afgehandeld.
5. Het is Lid verboden om in en rondom de locatie foto’s en/of beelden van anderen te maken. Bij
overtreding hiervan is Highline gerechtigd om de Overeenkomst per direct op te schorten of te
beëindigen.
Artikel 15 - Opschorting en ontbinding
1. Highline heeft het recht om de ontvangen of door haar gerealiseerde gegevens, databestanden en
meer onder zich te houden indien Lid nog niet (volledig) aan haar betalingsverplichtingen heeft voldaan.
Dit recht blijft onverminderd van kracht indien een voor Highline gegronde reden zich voordoet hetgeen
opschorting in dat geval rechtvaardigt.
2. Highline is bevoegd de nakoming van de op haar rustende verbintenissen op te schorten zodra Lid in
verzuim is met de nakoming van enige uit de Overeenkomst voortvloeiende verbintenis, te late betaling
van haar facturen daaronder begrepen. De opschorting zal terstond aan Lid schriftelijk worden bevestigd.
3. Highline is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, uit welke hoofde dan ook, als gevolg van het
opschorten van haar werkzaamheden.
4. De opschorting (en/of ontbinding) heeft geen invloed op de betalingsverplichtingen van Lid voor reeds
uitgevoerde werkzaamheden. Bovendien is Lid verplicht om Highline te vergoeden voor elk financieel
verlies dat Highline lijdt als gevolg van het in gebreke blijven van Lid.
5. Wanneer Lid niet in staat is om gebruik te maken van de faciliteiten van Highline in verband met ziekte
of aantoonbaar letsel, kan hij de Overeenkomst tijdelijk opschorten voor een aaneengesloten periode van
ten minste 1 maand en maximaal 3 maanden. Highline heeft in dit geval het recht op een bewijsstuk dat
de ziekte of het letsel aantoont, bijvoorbeeld een verklaring van de behandelend arts of specialist of een
behandelkaart. De opschorting zal de lengte van de Overeenkomst met de duur van de opschorting
verlengen. De Overeenkomst kan niet worden opgezegd gedurende de periode van opschorting.
Opschorting van de Overeenkomst kan nooit met terugwerkende kracht.
Artikel 16 - Transferregeling
1. Leden hebben de mogelijkheid om gedurende de looptijd van de Overeenkomst, vanaf 30 dagen na
inschrijving, gebruik te maken van andere Highline accommodatie.
2. Zodra het Lid meer dan 50% sport bij een andere club komt hij in aanmerking voor een transfer. In dat
geval zal het Lid via deze transferregeling worden overgeplaatst. Van het Lid wordt dan verlangd dat hij
zijn lidmaatschapsgeld betaalt aan de andere club, die wellicht meer of minder lidmaatschapsgeld in
rekening brengt dan op grond van de Overeenkomst. Indien het Lid zich niet houdt aan de
transferregeling, zal hem de mogelijkheid om gebruik te maken van andere club worden ontzegd.
3. Indien Highline wordt overgenomen door een andere eigenaar, wordt de Overeenkomst voortgezet met
de nieuwe eigenaar als contractspartij. Het Lid blijft de lidmaatschapsgelden betalen mits de regels van
de nieuwe eigenaar geen financieel negatief effect hebben op het gebruik van de locatie van Highline
door Lid.
Artikel 17 - Overmacht
1. Highline is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtsituatie haar verplichtingen op
grond van de Overeenkomst niet kan nakomen.
2. Onder overmacht aan de zijde van Highline wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot: (i)
overmacht van toeleveranciers van Highline, (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van
toeleveranciers die door Lid of diens derden aan Highline zijn voorgeschreven of aanbevolen, (iii)
gebrekkigheid van programmatuur of eventuele bij de uitvoering van de dienst betrokken derden, (iv)
overheidsmaatregelen, (v) storing van elektriciteit, internet, datanetwerk- en/of
telecommunicatiefaciliteiten, (vi) ziekte van werknemers van Highline of door haar ingeschakelde
adviseurs en (vii) overige situaties die naar het oordeel van Highline buiten haar invloedssfeer vallen die
de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.
3. In geval van overmacht hebben beide Partijen het recht om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te
ontbinden. Alle kosten gemaakt vóór de ontbinding van de Overeenkomst zullen in dat geval door Lid
worden betaald. Highline is niet verplicht om Lid te vergoeden voor eventuele verliezen die zijn
veroorzaakt door een dergelijke herroeping.
Artikel 18 - Beperking van aansprakelijkheid
1. Indien enig resultaat dat is vastgelegd in de Overeenkomst niet wordt bereikt, wordt een tekortkoming
van Highline alleen geacht te bestaan indien Highline dit resultaat bij het aanvaarden van de
Overeenkomst uitdrukkelijk heeft beloofd.
2. Indien sprake is van toerekenbare tekortkoming van Highline, is Highline uitsluitend gehouden tot
betaling van enige schadevergoeding indien Lid Highline binnen 14 dagen na ontdekking van de
tekortkoming in gebreke heeft gesteld en Highline deze tekortkoming vervolgens niet binnen een redelijke
termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling dient schriftelijk te zijn ingediend en bevat een dusdanige
nauwkeurige omschrijving/onderbouwing van de tekortkoming, zodat Highline in staat is om adequaat te
reageren.
3. Indien het verrichten van Diensten door Highline leidt tot aansprakelijkheid van Highline, is die
aansprakelijkheid beperkt tot het totale bedrag dat in het kader van de Overeenkomst wordt gefactureerd
(over een maximale periode van 12 maanden voorafgaand aan de schadeveroorzakende gebeurtenis),
doch slechts ten aanzien van de door Lid geleden directe schade tenzij de schade het gevolg is van
opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid zijdens Highline. Onder directe schade wordt verstaan:
redelijke kosten gemaakt ter beperking of voorkoming van directe schade, de vaststelling van de
schadeoorzaak, de directe schade, de aansprakelijkheid en de wijze van herstel.
4. Highline sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid uit voor gevolgschade. Highline is niet aansprakelijk
voor indirecte schade, bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen, schade
door bedrijfsstagnatie, vermogensverliezen, vertragingsschade, renteschade en immateriële schade.
5. Highline is niet aansprakelijk voor diefstal en/of beschadiging of vermissing van (persoonlijke)
eigendommen in en rondom de locatie van Highline.
6. Ook is Highline niet aansprakelijk voor lichamelijk letsel ontstaan door blessures, deelname aan de
small group trainingen en/of ongelukken. Elke deelname van Lid c.q. Deelnemer vindt plaats op eigen
risico en verantwoordelijkheid van de deelnemende persoon. Lid/Deelnemer is zelf verantwoordelijk voor
de keuze die hij/zij maakt om een apparaat te gebruiken of deel te nemen aan een small group training.
Ingeval van deelname door mindervalide personen dient de betreffende begeleider en/of wettelijke
vertegenwoordiger te allen tijde zorg te dragen voor passende begeleiding of op mededeling van een van
medewerkers van Highline. Eventuele blessures of medicijngebruik dienen vooraf aan het gebruik van de
apparaten c.q. les kenbaar gemaakt te worden aan de medewerker. Highline is nimmer aansprakelijk
voor (lichamelijke) schade hieruit voortvloeiende.
7. Lid vrijwaart Highline voor alle aanspraken van derden als gevolg van een gebrek ten gevolge van een
dienst die door Lid aan een derde is geleverd en mede bestond uit door Highline geleverde Diensten,
tenzij Lid kan aantonen dat de schade uitsluitend is veroorzaakt door de dienst van Highline.
8. Enige door Highline opgeleverde adviezen, op basis van door Lid onvolledige en/of onjuist verstrekte
informatie is nimmer grond voor aansprakelijkheid van Highline.
9. De inhoud van het opgeleverde advies van Highline is niet bindend en slechts adviserend van aard. Lid
beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de voorstellen en hierin genoemde adviezen van
Highline opvolgt. Alle gevolgen voortvloeiend uit de opvolging van het advies komen voor rekening en
risico van Lid. Lid is te allen tijde vrij om haar eigen keuzes te maken die afwijken van het (op)geleverde
advies van Highline. Highline is niet gehouden aan enige vorm van restitutie indien dit het geval is.
10. Indien door of namens Lid een derde wordt ingeschakeld, is Highline nimmer aansprakelijk voor het
handelen en adviezen van de door Lid ingeschakelde derde alsmede het verwerken van resultaten (van
opgestelde advies) van de door Lid ingeschakelde derde in Highline haar eigen advies.
11. Highline staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens
Highline verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.
12. Alle aanspraken van Lid wegens tekortschieten aan de zijde van Highline vervallen indien deze niet
schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Highline binnen een jaar nadat Lid bekend was of redelijkerwijs
bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Een jaar na het beëindigen van de
Overeenkomst tussen partijen vervalt de aansprakelijkheid van Highline.
Artikel 19 - Geheimhouding
1. Highline en Lid verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die is verkregen in
het kader van een opdracht. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de opdracht en moet tevens worden
aangenomen indien men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke informatie gaat. De
geheimhouding is niet van toepassing indien de betreffende informatie reeds openbaar/algemeen bekend
is, de informatie niet vertrouwelijk is en/of de informatie niet gedurende de Overeenkomst bij Lid aan
Highline bekend gemaakt is en/of op andere wijze door Highline is verkregen.
2. Indien Highline op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak gehouden is de
vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde (mede) te
verstrekken en Highline zich niet kan beroepen op een verschoningsrecht, is Highline niet gehouden tot
enige schadevergoeding en geeft Lid geen grond voor ontbinding van de Overeenkomst.
3. Voor de overdracht of verspreiding van informatie aan derden en/of publicatie van verklaringen,
adviezen of producties die door Highline aan derden worden verstrekt, is de schriftelijke toestemming van
Highline vereist, tenzij een dergelijke toestemming vooraf uitdrukkelijk is overeengekomen. Lid zal
Highline vrijwaren voor alle aanspraken van dergelijke derden als gevolg van het vertrouwen op
dergelijke informatie die zonder de schriftelijke toestemming van Highline is verspreid.
4. De geheimhoudingsverplichting legt Highline ook de door hem in te schakelen derden op.
Artikel 20 - Vrijwaring en juistheid van informatie
1. Lid is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens,
informatie, documenten en/of bescheiden, in welke vorm dan ook die zij aan Highline verstrekt in het
kader van een Overeenkomst, alsmede voor de gegevens die zij van derden heeft verkregen en welke
aan Highline zijn verstrekt ten behoeve van de uitvoering van de Dienst.
2. Lid vrijwaart Highline van elke aansprakelijkheid ingevolge het niet of niet tijdig nakomen van de
verplichtingen met betrekking tot het tijdig verstrekken van alle juiste, betrouwbare en volledige
gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden.
3. Lid vrijwaart Highline voor alle aanspraken van Lid, gebaseerd op het niet (tijdig) verkrijgen van
eventuele toestemmingen benodigd in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst.
4. Lid vrijwaart Highline voor alle aanspraken van derden welke voortvloeien uit de werkzaamheden
verricht ten behoeve van Lid, waaronder tevens verstaan maar niet beperkt tot intellectuele
eigendomsrechten op de door Lid verstrekte gegevens en informatie die bij het uitvoeren van de
Overeenkomst gebruikt kunnen worden en/of het handelen of nalaten van Lid jegens derde(n).
5. Indien Lid elektronische bestanden, software of informatiedragers aan Highline verstrekt, garandeert
Lid dat deze vrij zijn van virussen en defecten.
Artikel 21 - Klachten
1. Indien Lid niet tevreden is over de Diensten van Highline of anderszins klachten heeft over de
uitvoering van zijn opdracht, is Lid verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7
kalenderdagen na de betreffende aanleiding dat tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen
mondeling of schriftelijk gemeld worden via info@highlinefitness.nl met als onderwerp “Klacht”.
2. De klacht moet door Lid voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Highline de klacht in
behandeling kunnen nemen.
3. Highline zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van de klacht
inhoudelijk reageren op de klacht.
4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.
Artikel 22 - Toepasselijk recht
1. Op de rechtsverhouding tussen Highline en Lid is Nederlands recht van toepassing.
2. Highline heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal Lid hiervan op de hoogte
stellen.
3. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Highline en Lid, worden
beslecht door de bevoegde rechter van de rechtbank Rotterdam, tenzij bepalingen van dwingend recht
leiden tot bevoegdheid van een andere rechtbank.
‘s Gravenzande, 8 april 2021